Work at Home Moms Constanta – Atelier de cusaturi Romanesti si ii

1  Workshop WAHM Atelier de cusaturi populare romanesti 14 Martie 2015

     Am tinut sa va povestesc despre proiectele de anul acesta de ceva vreme insa am avut atat de multe lucruri de finalizat incat am uitat! Imi cer scuze ca nu v-am povestit mai mult despre ce se petrece la City Hub, Biblioteca Colorata.

     Inainte de a incepe Sezatorile, Olivia Grigore – reprezentant Work at Home Moms m-a intrebat daca as fi interesata sa tin cateva ateliere pentru mamicile care sunt in concediu maternal ori sunt casnice. La acea vreme nu ma asteptam sa vina atatea fete la sezatoare, anul trecut nefiind posibil acest lucru din cauza numarului scazut de Constantence pe grupul Semne Cusute in actiune.

     Olivia m-a sustinut de la bun inceput cu Sezatorile si chiar a adus destul de multe fete. A fost si este un sprijin foarte bun in continuare.

    Work at Home Moms este o asociatie ce sprijina femeile ce isi doresc sa lucreze de acasa si sa invete ceva nou. Mai multe despre proiectele lor gasiti pe pagina lor web http://www.wahm.ro .

Atelierele sub WAHM sunt adresate in special incepatoarelor, mamelor care vor sa coasa pentru copiii si sotii lor.

La atelier se coase si se ajuta cu scopul de a finaliza un proiect dorit de participante. Modelele pe care le punem la dispozitie sunt luate de pe blogul Semne Cusute. Pana acum s-au tinut la Biblioteca Colorata City Hub, Tomis Mall.

2  Workshop WAHM Atelier de cusaturi populare romanesti 14 Martie 2015 4  Workshop WAHM Atelier de cusaturi populare romanesti 14 Martie 2015 5  Workshop WAHM Atelier de cusaturi populare romanesti 14 Martie 2015 6  Workshop WAHM Atelier de cusaturi populare romanesti 14 Martie 2015 7  Workshop WAHM Atelier de cusaturi populare romanesti 14 Martie 2015 9  Workshop WAHM Atelier de cusaturi populare romanesti 14 Martie 2015 10  Workshop WAHM Atelier de cusaturi populare romanesti 14 Martie 2015 11  Workshop WAHM Atelier de cusaturi populare romanesti 14 Martie 2015 12  Workshop WAHM Atelier de cusaturi populare romanesti 14 Martie 2015 13  Workshop WAHM Atelier de cusaturi populare romanesti 14 Martie 2015 15  Workshop WAHM Atelier de cusaturi populare romanesti 14 Martie 2015 16  Workshop WAHM Atelier de cusaturi populare romanesti 14 Martie 2015 18  Workshop WAHM Atelier de cusaturi populare romanesti 14 Martie 2015 19  Workshop WAHM Atelier de cusaturi populare romanesti 14 Martie 2015 20  Workshop WAHM Atelier de cusaturi populare romanesti 14 Martie 2015 21  Workshop WAHM Atelier de cusaturi populare romanesti 14 Martie 2015 22  Workshop WAHM Atelier de cusaturi populare romanesti 14 Martie 2015

    Vorbesc despre experientele mele cu fiecare ocazie. Eu nu am avut tangente cu arta acului in copilarie, nu am pus mana pe o ie autentica pana cand am tinut prima sezatoare si fetele au adus o parte din zestrea lor.

Am cusut din pura curiozitate, de dorul de acasa. Eram la inceputul unui contract, in timpul croazierelor din Alaska, in partea cealalta a planetei. Ma saturasem de aceleasi comentarii naive ale pasagerilor legate de Romania si vroiam sa am ceva aproape de mine legat de tara mea.

   (Re)Citeam in acea perioada basmele Romanesti care ma calmau, ca la un moment dat sa dau de portiuni care vorbesc de fetele care cos, de magia cusaturilor. Nu mi-a luat mult sa gasesc blogul Ioanei Corduneanu si sa descopar frumusetea motivelor Romanesti.

     Mi-am cumparat etamina, ata si ac si am inceput sa incerc modelele. Coseam in pauzele scurte si in orele libere. Nu mi-au iesit din prima, a trebuit sa gresesc de cateva ori pana sa imi dau seama de lucrurile elementare.

     In vara lui 2013 am cusut prima oara un model Romanesc, de atunci am ajuns sa cos cateva fete de perna, cativa metri de etamina cu incercari de modele si o ie. In momentul de fata lucrez la cea dea doua ie.

     Incerc cu fiecare ocazie care mi se da sa impart iubirea mea fata de camasile Romanesti iar Work at Home Moms mi-a oferit ocazia aceasta.

     Faptul ca la ateliere si sezatori au venit mame cu copilasii lor imi arata ca a inceput sa fie o deschidere mai mare catre arta cusutului si ca aceasta va fi dusa mai departe.

OOO_3495

     Camasa traditionala si procesul de coasere al acesteia nu trebuie sa cada in categoria batranescului, ea trebuie sa ramana actuala.

     Tin sa spun ca multe fete au cusut deja acasa, au in lucru o camasuta pentru cel mic sau cel mare. Atelierul primeste pe oricine e deschis sa invete ori sa aibe o discutie libera in directia subiectului.

OOO_3496 OOO_3498 OOO_3501 OOO_3508 OOO_3556\

     Multumesc frumos Work at Home Moms (www.wahm.ro) pentru ocazia de a impartasii tot ce am invatat si sa ajut mamicile sa duca mai departe arta acului Romanesc.

     Multumesc frumos Olivia Grigore pentru sprijinul neconditionat. Multumim frumos City Hub Biblioteca Colorata pentru locatie. Photography by Radu Niculescu.

One Comment Add yours

Leave a Reply

