Sezatoare la Constanta de Dragobete

Nu este un mare secret ca sunt topita dupa iile Romanesti si ca imi petrec cel putin 5 ore pe zi cu acul si panza.

    De cand am prins febra traditionalului, in timp ce eram la mii de kilometrii distanta de Romania, am devenit dependenta de grupul Semne Cusute in actiune pe Facebook si blogul Semne Cusute al Ioanei Corduneanu.

     De la momentul in care mi-am purtat ia de artizanat pe strazile din San Francisco si sezatoarea din ziua de Dragobete de azi sunt 2 ani de zile, 2 ani in care am descoperit oameni minunati care m-au inspirat.

In 2013 am inceput sa cos, mai intai pe etamina, modele luate de pe blogul Semne Cusute si am purtat o ie in ziua de Sanziene.

    In 2014 mi-am cusut propria ie cu model de Mehedinti ce mi-am terminat-o chiar inainte de ziua de Sanziene, o experienta ce m-a ajutat sa apreciez munca depusa la confectionarea unei ii.

    In acelasi an am incercat sa strang iubitoare de ii din Constanta in Piata Ovidiu si asa am cunoscut-o pe doamna Moldoveanu Cristiana. Cu ajutorul dansei am plecat in cautarea unei locatii pentru o sezatoare saptamana trecuta.

In anul 2014 nu am reusit sa strang destule doamne interesate de cusut, insa 2015 s-a aratat a fi un an mai bun si ne-a adus 15 fete inca de la prima intalnire.

    Printre cele venite din afara Constantei se afla doamna Tuta Racaru ( Mangalia) care a adus 4 doamne cu ea si o colectie minunata de ii cusute ori salvate de dansa, Aurelia Cabaua a venit din Costinesti si ne-a aratat ia de Dobrogea la care lucreaza, Vranciu Elena a venit din Tuzla cu ii primite ca zestre de la bunica ei.

     Vreau sa le multumesc tuturor celor prezente la intalnire si doamnei Moldoveanu Cristiana care m-a ajutat cu aceasta sezatoare.

OOO_9779 OOO_9780 OOO_9781 OOO_9784

Iile Ancutei Mocanu, cusute de bunica ei Roset Catrina 1910-2003.

OOO_9788 OOO_9791 OOO_9795 OOO_9801

Iile Ancutei Mocanu, cusute de strabunica ei – Roşeţ Catrina 1910-2003.

OOO_9816 OOO_9807

Ie din colectia doamnei Tuta Racaru.OOO_9821 OOO_9825 OOO_9829 OOO_9832

Doamna Tuta explicand tehnica ei de cusut.OOO_9835 OOO_9848

Ie din colectia doamnei Tuta Racaru.

OOO_9865

Ie apartinand Aureliei Cabaua.

    Incercam cu aceste sezatori sa invatam tehnici de cusut, sa ne imbunatatim metodele si sa cream ii noi. Oricine e binevenit, incepator, cu putina experienta sau chiar expert.

     Cele interesate de sezatoare pot afla mai multe detalii si ma pot contacta aici.

Locatia unde s-a tinut aceasta intalnire a fost City Hub, Biblioteca Colorata de la Tomis Mall, Constanta.

Photography by Radu Niculescu.

Leave a Reply

